Mechanika samochodowa - kwestie zawieszenia

e auto oraz komu powierzyć jego naprawę, a podjęcie dobrej decyzji zwykle jest bardzo trudne. Jeśli chcemy, by wszystko było wykonane tak, jak należy, powinniśmy dobrze poszukać odpowiedniego miejsca i wybrać takie, które zapewni

Mechanika samochodowa - kwestie zawieszenia

Jak znaleźć dobry serwis samochodowy?

Każdy z nas od czasu do czasu staje w obliczu naprawy samochodu. Zawsze pojawiają się w tym przypadku wątpliwości co do tego, gdzie warto oddać nasze auto oraz komu powierzyć jego naprawę, a podjęcie dobrej decyzji zwykle jest bardzo trudne. Jeśli chcemy, by wszystko było wykonane tak, jak należy, powinniśmy dobrze poszukać odpowiedniego miejsca i wybrać takie, które zapewni nam najwyższą jakość usług. W tym celu warto przejrzeć oferty dostępne w Internecie oraz poszukać opinii o poszczególnych salonach. Dobrym pomysłem będzie także zapytanie o radę naszych znajomych, ponieważ wielu z nich z pewnością będzie mogło udzielić nam rzetelnych wskazówek, które pozwolą nam znaleźć najbardziej odpowiednie miejsce dla naszego auta.


Historia gaźnika

Gaźnik został wynaleziony w 1876 roku przez Gottlieba Daimlera. Gaźniki były najpowszechniejszym sposobem zasilania silników benzynowych aż do lat 80. XX wieku. Wyparte praktycznie całkowicie zostały z motoryzacji w latach 90. przez układy wtryskowe zapewniające dzięki sterowaniu komputerowemu dawkowanie paliwa zależne od aktualnych parametrów pracy silnika co przekłada się na lepszą wydajność i oszczędność paliwa.

Gaźniki są używane w dalszym ciągu do zasilania niewielkich silników w motorowerach, skuterach, kosiarkach, spalinowych modelach zdalnie sterowanych. Samochody z silnikami wyposażonymi w gaźniki stosowane są w niektórych sportach motorowych (NASCAR).

W Rosji do 17 kwietnia 2012 produkowana była Łada 2105/2107 z silnikiem benzynowym zasilanym gaźnikiem.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik


Parę słów na temat tłoku silnika

Tłok silnika szczególny rodzaj tłoka połączony przegubowo (sworzniem) z korbowodem, wykorzystywany do odbierania energii mechanicznej spalanej mieszanki. Większość tłoków silników spalinowych wykonuje się ze stopów aluminium z krzemem.

Tłok spełnia wiele zadań:

uszczelnia cylinder (za pomocą pierścieni),
przekazuje siłę nacisku gazów na dalsze części mechanizmu korbowego ? do wału korbowego,
prowadzi górną część korbowodu.

W procesie produkcji przeprowadza się selekcję tłoków pod względem wymiarów i masy. Pierwsza pozwala wybrać tłok o optymalnym luzie między tłokiem a cylindrem przy ograniczonej ilości braków podczas produkcji. Druga, selekcja tłoka w zależności od masy ułatwia wyrównoważenie układu korbowo-tłokowego. Tłok funkcjonalnie dzieli się na: denko, piastę tłoka, część pierścieniową, część nośną.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/T%C5%82ok_(silnik_spalinowy)



© 2019 http://geodezja.konin.pl/