Materiały poligraficzne

retycznie można uzyskać kolor czarny przez złożenie kolorów C+M+Y, ale w praktyce tak uzyskany kolor czarny jest kolorem ciemno-brudno-brązowym. Poza tym ekonomicznie nieuzasadnione byłoby drukowanie czarnego tekstu za pomocą skła

Materiały poligraficzne naklejki wypukłe 3d
Nalepki przybierają różne formy i kształty, również wypełniane żywicą lub z tworzyw sztucznych. O różnych poligraficznych gadżetach.

Wikipedia o porównaniu CMYK do innych kolorów

Teoretycznie można uzyskać kolor czarny przez złożenie kolorów C+M+Y, ale w praktyce tak uzyskany kolor czarny jest kolorem ciemno-brudno-brązowym. Poza tym ekonomicznie nieuzasadnione byłoby drukowanie czarnego tekstu za pomocą składania barw CMY. Widoczne jest to na separacji CMY i CMYK: aby w pierwszym przypadku osiągnąć efekt finalny należy znacznie więcej zużyć farby drukarskiej niż w przypadku separacji CMYK. Przy zwiększonym zużyciu farb pojawia się też problem techniczny w procesie druku. Jednym z nich może być utrudnione schnięcie, a co za tym może iść ? odbijanie w stosie, ścieranie się farby, opóźnienia w dalszej odróbce druku np. cięcie na gilotynach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK


O poligrafii w Wikipedii

Poligrafia ? dziedzina techniki zajmująca się procesami wytwarzania druków. Na przestrzeni wieków zachodziły w niej zmiany, aż osiągnęła ona dzisiejszy etap przemysłowy, którego rozwój zachodzi w jeszcze szybszym tempie. Przemysł poligraficzny jest szczególną dziedziną produkcyjną ? obejmuje on opracowywanie wzorców (form drukowych) oryginałów tekstowych i rysunkowych, i drukowanie za ich pomocą kopii, w większości na potrzeby masowego odbiorcy. Jak każdą dziedzinę produkcyjną, tak i poligrafię można określić poprzez wykorzystywane technologie, charakterystykę wyrobów i powiązania z innymi dziedzinami gospodarki.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Poligrafia


Marketing na kolorowo

Wszyscy lubią kolorowe czasopisma czy ulotki. Jak jednak wyglądałby świat marketingu i reklamy gdyby nie druk i poligrafia? Dzisiaj produkuje się takie rzeczy na masową skalę, nakłady są coraz większe, bo i zapotrzebowanie cały czas rośnie.

W dzisiejszych czasach nie ma firmy, która choć raz nie skorzystałaby z usług drukarni- ulotki, wizytówki czy mały banner, to niemal standard dla każdej firmy. Od tych małych po te duże ? wiadomo, że na inną skalę. Jednak dalej można spotkać źle oznaczone czy nie wypromowane marki, przyczyną tego może być właśnie brak inwestycji w drukowanie materiałów reklamowych.



© 2019 http://geodezja.konin.pl/